Siirry pääsisältöön

kesäloma ja cookie dough jäätelö

Kävin Hämeenlinnassa viikonlopun verran, mutta sieltä ei ole juuri kerrottavaa. Ei tullu oikein tehtyä mitään. Kotiin palattua sitten en tietenkään malttanut olla tekemättä jotain keittiössä. Olin pitkään jo halunnut kokeilla Dr. Sugarin cookie dough jäätelöä. TODELLA HYVÄÄ! Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Maistoin sitä massaa ennen kuin se oli ehtinyt edes kunnolla tekemään ja söinkin sitten koko kipon saman tien :D


Mutta koska näin kesällä jäätelöhimoni herää usein, oli minun pakko kehitellä jotain terveellisempää jätskiä. Tykkään todella paljon jätskeistä missä on keksin muruja joten tässä on ohje siihen. Inspiraatiota sain terveelliset herkut blogista.

Frozen youghurt with cookies crumbs
 2dl kreikkalaista jogurttia
 0,5tl vaniljajauhetta
 1 Elovenan kaura-puolukka välipalakeksi
 pähkinä-rusina sekoitusta

Murustele välipalakeksi jogurtin joukkoon. Lisää muut aineet sekaan. Laita pakkaseen, sekoittele välillä pakastuksen aikana.

Vinkki! Kun ''jäätelö'' on ollut pitkään pakkasessa se muuttuu todella kovaksi, joten ota hetkeksi huoneenlämpöön ennen kun aiot syödä sen.

                                                 Hyviä herkkuhetkiä!

                                                              -Maikki

Kommentit